Op zaterdag 27 oktober namen Sidney Van Herreweghe en Daphne Kuipers al aan hun tweede internationale toernooi van dit seizoen deel: het Open Nederlands Kampioenschap voor de Jeugd. Daphne mocht als nog-net-geen-14-jarige meedoen bij de 14/15-jarigen, en kwam er al snel achter dat de kadetten-pluscategorie toch wel wat heviger is dan de miniemen-pluscategorie. Ze wist zich echter snel aan te passen en won haar eerste wedstrijd netjes. De tweede wedstrijd (halve finale) was spannend tot aan de laatste seconde: met 6-5 voorsprong maar senshu tegen en nog 3 seconden op de klok weerde Daphne haar aanstormende tegenstander (op advies van coach Brecht Evens) af met een hele mooie yoko geri, wat haar 2 punten, de winst van de match en een finaleplaats opleverde! De finale verloor ze uiteindelijk met 3-4, maar ze was terecht heel blij met haar tweede plaats.

Sidney moest net als onlangs in Tsjechië even op gang komen. Zijn eerste match eindigde in 0-0, maar dit keer kozen de scheidsrechters in zijn voordeel. In de tweede match (halve finale), kwam Sidney los en deze wedstrijd won hij dan ook met overtuiging. De finale werd een feest: Sidney haalde alles uit de kast, inclusief een ura mawashi en een veeg die hem 3 punten opleverde. De wedstrijd eindigde 2 seconden voordat de tijd verstreken was met een overweldigende stand van 11-1 in het voordeel van Sidney! Wat een prachtige match was dat! KCAR had zich van haar beste kant laten zien, proficiat Daphne en Sidney met dit mooie resultaat!

Klik hier voor de foto's.