BELANGRIJKE DATA:

3/2/18: WIKF-stage in sporthal Hoeselt, voor iedereen, inschrijven bij alle trainers
3/3/18: Beker van Overpelt kata, georganiseerd door KCAR
21/4/18: WIKF-stage KCAR Eksel voor iedereen

Beste KCAR'ers,

Ook december is weer voorbij en samen met deze maand nemen we zo ook afscheid van 2017. Uiteraard wens ik jullie en jullie familie een sportief, plezierig maar bovenal een gezond 2018.

Op zaterdag 2 december organiseerden we onze familiedag met maar liefst 250 deelnemers (110 karateka's en 140 niet-karateka's). Het werd weer een leuke namiddag waarbij we vooral de niet-karateka's lieten kennismaken met onze sport die door hun kinderen, familie of vrienden beoefend wordt en het waren hoofdzakelijk onze zwarte gordels die als lesgevers fungeerden.

Op zaterdag 16 december gingen we nog met 8 deelnemers naar de Sittard Cup wat zeker geen gemakkelijk tornooi is. Toch wist Daphne Kuipers nog beslag te leggen op brons en Sidney Van Herreweghe behaalde zilver, zodat we ons wedstrijdjaar nog in schoonheid afsloten.

Het einde van het jaar is vooral een terugblik op wat we weer met zijn allen verwezenlijkten. En dat het weer de moeite was mag geweten zijn.... Onze trainingen werden weer druk bijgewoond en dit leidde tot een zeer groot aantal nieuwe kyugraden. Onze eigen activiteiten waren succesvol, zoals onze stage, onze familiedagen, onze Beker van Overpelt, onze BBQ, onze spaghettidag en onze etentjes met de seniors. Verder zijn we goed vertegenwoordigd op de trainingen in de Honbu Dojo en de talrijke stages in binnen- en buitenland onder leiding van sensei Jon Wicks. Dat dit alles de kwaliteit ten goede komt, bewijzen de resultaten. Het allergrootste bewijs zijn onze acht nieuwe dangraden. Junior eerste dangraden Sidney van Herreweghe en Sven Sikorski, Indra Winters die haar junior eerste dangraad bevestigde in een seniorgraad, Glen Vanderheyden die 1e Dan senior werd en natuurlijk onze 45-plusser Stephan Geys en 50-plussers Raf François en Walter Achten die bewezen dat je perfect als 40-plusser kunt starten met karate. Last but nog least hadden we onze comeback-kid Thierry Starinieri die zijn 2e dangraad behaalde. Alweer een superjaar op technisch vlak dus.

Wat de trainers betreft kan ik zeggen dat Thierry Starinieri werd ingepast als jeugdtrainer binnen onze groep nu Laura Sikorski volop in opleiding is in het leger. Laura slaagde er wel in om samen met Eva Kuipers een initiatordiploma bij Sport Vlaanderen te behalen en Leen Put zit nog een stapje hoger op de ladder en werd Instructeur B.

Uiteraard kunnen we niet om onze wedstrijdresultaten heen. Met 214 (tweehonderdveertien) podiumplaatsen behaalden we ook op dat vlak weer een nieuw record.

Hoogtepunten genoeg dus. En over een hoogtepunt gesproken, kunnen we uiteraard niet om het WK in Curaçao heen. De teamspirit, het familiegevoel, de saamhorigheid, de vreugde, het plezier en dit alles op een prachtige locatie leidden ook op dit WK weer tot topprestaties. Fijn als trainer om te zien dat jullie er van genoten hebben en dat jullie je samen met de coaches en supporters konden concentreren op de plezierige en sportieve zaken en dat de minpunten die zich achter de schermen afspeelden, ook grotendeels achter de schermen bleven.

Uiteraard moet ik weer zeer veel mensen bedanken. Vooraleerst onze karateka's zelf voor de inzet en de ouders voor de support, onze timekeepers (zowel de officiële als degenen die zich bij de WIKF-activiteiten engageren), onze scheidsen (Steven, Leen, Kevain, Yoeri, Sven), onze webmasters (Katuschka en Robert) die ook nog eens met ondersteuning van Bert voor de duizenden foto's zorgden en natuurlijk mijn assistenten (Steven, Leen, Brecht, Laura, Sven, Thierry en Eva) voor hun inzet als trainer, coach en/of scheids.

Ons bestuur en helpende handen Walter, Edgard, Rony, Brigitte, Monique, Ellen en natuurlijk San die een groot deel van de administratie weer voor haar rekening nam.

We mochten in december Thomas Bollen als nieuw lid verwelkomen en ook onze oudgediende Jan Vangenechten (2e Dan) maakte zijn comeback.

De volgende leden verhoogden in graad:

Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu: Keoni en Cody Van Auseloos
Gele gordel of 8e kyu: Mattia Derdin en Kasper Maes