Belangrijke data:

2 februari 2019: Open Limburgse WIKF-stage in Hoeselt

16 maart 2019: Beker van Overpelt, kata

27 april 2019: KCAR-stage in Eksel

25 mei 2019: KCAR-barbecue in “Den Drossaerd” in Overpelt.

Beste KCAR'ers,

November was weer een maand om u tegen te zeggen. Op 2, 3 en 4 november hadden we de jaarlijkse internationale WIKF-stage onder leiding van sensei Jon Wicks in Bilzen. We begonnen er vrijdagavond aan met een training vanaf 3e Dan. Met een 25-30 deelnemers waren we en samen met clubgenoten Steven, Leen, San, Brecht en Stan kregen we kata op hoger niveau, om achteraf nog gezellig na te praten tijdens een etentje. Zaterdagochtend mochten onze jongeren aantreden en ook zij waren met een gezellige bende. Terwijl namiddag de eerste algemene training vanaf 12 jaar doorging, nam ik samen met de leden van de technische commissie Els en Stany het door sensei Wicks opgestelde theoretische examen af bij de kandidaat-dangraden. Hierbij voor KCAR ook onze jeugdtrainer Sidney van Herreweghe die zijn 1e Dan junior moest bevestigen in een seniorgraad en Kevin Dreesen die voor 3e Dan ging. Na dit examen ging de training voor hogere graden door met ook hier weer een hele bende KCAR’ers en daarna volgde het examen waarvoor onze twee KCAR’ers glansrijk slaagden. Kevin is trouwens 3e Dan nummer twaalf in de clubgeschiedenis. Dat er achteraf gevierd moest worden tijdens het gemeenschappelijke diner, behoeft uiteraard geen nadere uitleg. Zondagochtend hadden we nog één trainingssessie en namen we moe maar voldaan afscheid van sensei Jon Wicks.

Zondag 11 november. Wapenstilstand? Niet dus. De eerste nationale WIKF-teambuilding ging door in Zoutleeuw met het oog op het WK WIKF 2019 in Crawley. Maar liefst 17 KCAR’ers waren er van de partij, met als ambitie de clubeer en Belgische eer hoog te houden...

17 en 18 november: wedstrijdweekend. Op zaterdag zakten we af naar onze WIKF-broeders van Kortenberg voor het jaarlijkse kyugradentornooi kata in de Wado Ryu-stijl. We trokken met een kleine 40 deelnemers, 5 scheidsen en 3 coaches naar daar. Onze toeschouwers deden hun best, net als onze fotografe Katuschka, en onze deelnemers brachten maar liefst 24 podiumplaatsen mee naar huis, waarvan 9 titels! Op zondag trokken we dan weer naar de Beker van ‘t Kamp voor kata en kumite. Hier behaalde we vorig jaar nog de wisselbeker, maar aangezien we een deel van onze wedstrijdtoppers hetzij volledig, hetzij op wedstrijdvlak zagen afhaken omwille van hun hogere studies, leek dat dit jaar utopisch. Toch waren onze 16 podiumplaatsen, met 3 titels, toch nog voldoende om alweer beslag te leggen op de....wisselbeker!

In november mochten we de volgende nieuwe leden verwelkomen:
Joëlle Nijs, Mario Vovea, Alexander Bradberry, Ferre Deckers, Joni Deckers, Shanello Melfor en Tristan Catteeuw.

De volgende leden behaalden een hogere graad:

Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu: Yasin Tanriverdi, Jaydon Van de Broeck, Habib Onlen, Dylan Van Loon en Tristan Van Loon
Gele gordel of 8e kyu: Sien Custers, Mathijs Lamers, Vic Teeuwen, Eddy Tirea, Quinten Plessers, Annabelle Szeles en Ronald Rovers
Geel-oranje gordel of kandidaat 7e kyu: Aurelio Muroni, Amber Oyen, Staf Bussels en Lucas Lamers
Oranje gordel of 7e kyu: Dina Azmi, Senne Willé, Lukas Vandervoort, Vince Pinoy en Kevin Peetermans
Oranje-groene gordel of kandidaat 6e kyu: Rania Boulaayoun
Groen-blauwe gordel of kandidaat 5e kyu: Aleyna Yilmaz en Jestin Starinieri