Het Belgisch Kampioenschap Wado Ryu vond dit jaar plaats in Quaregnon, dicht bij de Franse grens. Een heel eind rijden dus, en het beloofde al gauw een lange, vermoeiende dag te worden. Maar ondanks de vertraging door ontbrekende scheidsrechtersvlaggetjes, de vreemde planning op het onderdeel kata, de nogal ineffeciënte vloerbezetting die voor nog meer vertraging zorgde, en enkele knappe staaltjes absurde arbitrage, slaagde KCAR erin om maar liefst 28 podiumplaatsen in de wacht te slepen. Titels waren er voor Sidney Van Herreweghe (kata), Brecht Evens (kata), Daphne Kuipers (kata), Marie De Rycke (kumite) en Eva Kuipers (kata én kumite), en ook het KCAR-katateam werd Belgisch Kampioen, waarmee Eva Kuipers haar derde titel van de dag scoorde! Ook de deelnemers van KCAR die geen podiumplaats behaalden, zetten enorm goede prestaties neer. Pechvogel van de dag was Jolie Fransen, die tijdens haar herkansingswedstrijd bij kumite een trap tegen haar nek kreeg en naar het ziekenhuis moest om foto's te laten maken. Gelukkig bleek alles in orde te zijn, en Jolie had wel de wedstrijd gewonnen, wat haar een derde plaats opleverde!

KATA

1e plaats: Daphne Kuipers, Eva Kuipers, Sidney Van Herreweghe en Brecht Evens
2e plaats: Jolie Fransen en Indra Winters
3e plaats: Roar Hendriks, Safa El Ouardi, Sven Sikorski, Mirthe Conen, Laura Sikorski, Glen Vanderheyden en Sven Vandermeulen