Op 15 en 16 oktober heeft KCAR voor de eerste maal deelgenomen aan de Coupe Internationale de Kayl in Luxemburg. Op zaterdag kwamen Huib en Jolie Fransen en Daphne Kuipers in actie in de categorieën onder 14 jaar. Jolie wist de eerste ronde in kata knap te winnen, maar verloor in de tweede ronde en mocht helaas niet herkansen. Daphne geraakte na vier gewonnen rondes in de finale en behaalde uiteindelijk een mooie tweede plaats op het onderdeel kata. Bij kumite ging ze ook goed van start, maar strandde na twee gewonnen wedstrijden in de halve finale en verloor ook de herkansing. Huib vocht een goede wedstrijd, verloor helaas en mocht niet herkansen, maar had zich wel enorm geamuseerd!

Op zondag was het de beurt aan de kadetten en junioren: Sidney Van Herreweghe, Eva Kuipers, Indra Winters, Lars Winters, Laura Sikorski en Glen Vanderheyden. Eva verloor haar eerste katawedstrijd, maar mocht herkansen en behaalde alsnog een mooie derde plaats. Sidney won zijn eerste kataronde, maar werd in de tweede ronde uitgeschakeld. Laura trof zowel bij kata als bij kumite een zeer sterke poule en overleefde in beide onderdelen de eerste ronde niet. Ook Glen en Indra kwamen niet verder dan de eerste ronde. Lars mocht na verlies in de eerste ronde nog wel herkansen, maar kon helaas die wedstrijd niet winnen. Eva won haar eerste twee kumitewedstrijden met overtuiging, maar verloor nipt in de derde ronde en mocht niet herkansen. Sidney vocht zich naar de finale, verloor die, maar behaalde wel een mooie tweede plaats. Drie podiumplaatsen in totaal dus voor KCAR op dit internationale tornooi, en voor iedereen een ervaring erbij!

Klik hier voor de foto's.