Op het laatste tornooi van 2017, de internationale Karate Cup Sittard (Nederland), hebben de competiteurs van KCAR nog maar eens een mooie prestatie neergezet. Voor Jari Rovers, Argo de Saedeleir en Fabian Szeles was het de eerste deelname aan een dergelijk internationaal tornooi. Ze verloren in de eerste ronde, maar genoten enorm van hun wedstrijd en hebben er veel van geleerd. Jolie Fransen en Sven Sikorski gingen er na een leerzaam gevecht ook in de eerste ronde uit. Huib Fransen vocht twee hele knappe wedstrijden, maar had wat meer geluk met de arbitrage mogen hebben. Daphne Kuipers won de eerste twee wedstrijden met overtuiging en stond ook in de halve finale een tijdlang op voorsprong, maar moest die in de laatste seconden toch nog uit handen geven. Ze maakte het goed in de herkansing en werd knap derde. Sidney Van Herreweghe bereikte in zijn poule zonder problemen de finale, maar moest daarin zijn meerdere erkennen in zijn tegenstander. Een mooie tweede plaats dus voor Sidney. Daarmee sluit KCAR het jaar 2017 af met maar liefst 214 podiumplaatsen, een fantastische prestatie!

Klik hier voor de foto's.