Ging KCAR in het nieuwe jaar nog wat aarzelend van start, inmiddels draait het competitieteam op volle toeren. Dit resulteerde in maar liefst 16 podiumplaatsen voor KCAR op de Shoto United Cup voor kyugraden in Ham. Bij de pupillen jongens kata waren er maar liefst vier poules, dus werden er geen herkansingen gedaan maar stonden de vier poulewinnaars op het podium. Voor KCAR waren dat Quinten Plessers, die heel knap derde werd, en Jestin Starinieri, die weer prachtig strakke kata's liet zien en tweede werd. Bij de preminiemen jongens behaalde Lars Pulgré een derde plaats en liet Jari Rovers zien dat hij toch echt wel goede kata's kan neerzetten door heel mooi tweede te worden. Bij de miniemen jongens was de finale een KCAR-onderonsje, waarbij Argo De Saedeleir uiteindelijk won van Roar Hendriks.

Op het onderdeel kumite mochten de nieuwe KCAR-fighters weer in actie komen. Dina Ajouaou won haar eerste wedstrijd, mocht meteen door naar de finale en eindigde op een mooie tweede plaats. Gies Leynen deed voor de allereerste keer mee aan een kumitewedstrijd en behaalde ook de finale! Jestin Starinieri werd derde in diezelfde reeks. Voor Keano Weidner was het zijn tweede kumite-ervaring en wat voor een! Hij vocht de meeste wedstrijden van alle KCAR-competiteurs, strandde in de halve finale maar wist alle herkansingen te winnen en ging met een zeer verdiende derde plaats naar huis. Voor Jari Rovers, die voor het laatst bij de preminiemen meedeed, was het een topdag: na het goede resultaat op kata werd hij eerste op het onderdeel kumite.

Als ervaren competiteurs deden Jolie Fransen, Huib Fransen en Daphne Kuipers wat ze moesten doen: Huib werd derde bij kata, Jolie tweede bij kata en eerste bij kumite, en Daphne haalde de dubbelslag binnen. Pechvogel van de dag was ongetwijfeld Mohammed Bouddouft, die zowel bij kata als bij kumite net verloor in de herkansingen om de derde plaats.

KATA

1e plaats: Argo De Saedeleir en Daphne Kuipers
2e plaats: Jestin Starinieri, Jolie Fransen, Jari Rovers en Roar Hendriks
3e plaats: Quinten Plessers, Lars Pulgré en Huib Fransen

KUMITE

1e plaats: Jari Rovers, Jolie Fransen en Daphne Kuipers
2e plaats: Gies Leynen en Dina Ajouaou
3e plaats: Jestin Starinieri en Keano Weidner

Klik hier voor de foto's.