Na een maand 'toernooirust' waren de competiteurs van KCAR meer dan klaar voor de volgende uitdaging: het provinciaal kampioenschap karate alle stijlen. Op het onderdeel kata had KCAR deelnemers in bijna alle leeftijdsgroepen, van de kleine 6- en 7-jarigen tot en met de veteranen van 35 en ouder. En in bijna al deze categorieën stond KCAR ook op het podium: in totaal werden er 22 ereplaatsen binnengehaald, waaronder 7 titels. Ook bij kumite deed onze club het zeer goed. Het aantal deelnemers van KCAR was op dit onderdeel wel wat lager dan bij kata, maar er werden toch 12 podiumplaatsen binnengehaald, waarmee de totale score van KCAR voor het provinciale kampioenschap op 34 medailles uitkwam! Pechvogel van de dag was Sidney Van Herreweghe, die een harde trap tegen zijn elleboog kreeg, waardoor zijn schouder omhoog schoot en hij een lelijke blessure opliep. Dat weerhield hem er niet van om toch nog twee wedstrijden te vechten en te laten zien dat hij ook met één arm de titel kon winnen!

KATA

1e plaats: Dina Ajouaou, Jestin Starinieri, Argo De Saedeleir, Daphne Kuipers, Sidney Van Herreweghe, Brecht Evens en Thierry Starinieri
2e plaats: Dina Azmi, Gies Leynen, Fabian Szeles, Jolie Fransen, Sven Sikorski en Sidney Van Herreweghe (senioren)
3e plaats: Emily Belik, Milan Schevernels, Aleyna Yilmaz, Mohammed Bouddouft, Jari Rovers, Huib Fransen, Thierry Starinieri (senioren open), Marco Pagan en Hans Maes

KUMITE

1e plaats: Mohammed Bouddouft, Jolie Fransen, Daphne Kuipers, Sidney Van Herreweghe en Laura Sikorski
2e plaats: Gies Leynen, Dina Ajouaou, Huib Fransen
3e plaats: Aleyna Yilmaz, Fabian Szeles, Jari Rovers en Sven Sikorski

Klik hier voor de foto's.