Afgelopen zondag 8 maart vond het jaarlijkse eigen kata-tornooi van KCAR plaats: de Beker van Overpelt. Buiten was het stralend weer, maar de actie vond natuurlijk binnen plaats, in de sporthal. Op drie wedstrijdvloeren streden karateka's van verschillende Vlaamse én Waalse Wado Ryu-clubs om een plaatsje op het podium. Er waren veertien categorieën voorzien, variërend in leeftijd van 6/7-jarigen tot 30-plussers.

De deelnemers van KCAR lieten zien dat zij kunnen meedraaien aan de top van België in de stijl Wado Ryu. De ervaren competiteurs eindigden veelal in de hogere regionen, maar ook enkele nieuwelingen ontpopten zich als ware talenten en werden als zodanig ook opgemerkt door de coaches van KCAR. Uiteindelijk slaagden de deelnemers van KCAR erin om 7 van de 14 titels te behalen, en daarnaast nog 13 tweede en derde plaatsen te bemachtigen. Een prachtige prestatie!

Resultaten:

1e plaats:
Fabian Szeles, Huib Fransen, Daphne Kuipers, Sidney Van Herreweghe, Lars Winters, Eva Kuipers en Katrien Put

2e plaats:
Nyah Henrarad, Indra Winter, Yoeri Eeckelaerts en Edit Uyttebroek

3e plaats:
Hannah Thijs, Jolie Fransen, Dylano Metten, Sana El Ouardi, Ruben Geerts, Robbe Winters, Marie De Rycke,
Evy Leynen en Messina Loos

Klik hier voor de volledige uitslagen van de Beker van Overpelt.
Klik hier voor meer foto's van de Beker van Overpelt.