Het Belgisch Kampioenschap voor alle karatestijlen wil nog wel eens flink uitlopen op schema, en de editie van 2022 was daarop geen uitzondering. Daphne Kuipers was de enige KCAR-competiteur die was ingeschreven voor dit toernooi, en samen met coach Brecht Evens trok ze vroeg in de namiddag naar Luik om deel te nemen aan het onderdeel kumite. Haar eerste wedstrijd stond gepland voor 16.30 uur, maar pas rond 19.30 uur mocht ze eindelijk de tatami op. Ze had zich gelukkig niet laten beïnvloeden door de lange wachttijd, en vocht zich sterk naar de finale toe. Daar trof ze een andere Vlaamse met wie ze al eerder spannende wedstrijden had gevochten. Het werd uiteindelijk 1-1, maar omdat de tegenstander als eerste had gescoord (senshu), won zij de wedstrijd. Een mooie tweede plaats dus voor Daphne en die was daar heel blij mee!