Een 2020-editie was er natuurlijk niet, maar in 2021 kon de Beker van 't Kamp gelukkig weer doorgaan. KCAR trok er met een select groepje competiteurs naartoe. Zoals altijd was het niveau op dit multistijltoernooi zeer hoog, zeker op het onderdeel kata. Toch wisten enkele KCAR-ers een mooie podiumplaats te bemachtigen. De kleine Zita Weltens mocht voor het eerst meedoen en drukte meteen haar stempel op dit toernooi door de eerste plaats te behalen bij de U8! Ook Amber Oyen (U10) en Jolie Fransen (U16) wisten de finale te bereiken en werden allebei tweede in hun categorie. Huib Fransen en Daphne Kuipers behaalden een derde plaats in de U18, en Daphne werd ook derde in de open categorie (senioren). Sidney Van Herreweghe ging ook met een bronzen medaille in de open katacategorie naar huis.

Het onderdeel kata liep jammer genoeg nogal veel vertraging op, waardoor het onderdeel kumite twee uur later begon dan gepland. Mina Azhari en Dina Azmi traden aan voor hun allereerste kumitewedstrijd ooit, en wisten de hele KCAR-tribune te verrassen. Zonder een spoortje angst stonden ze op de tatami en pasten ze allerlei aanvalstechnieken toe op hun tegenstander. Ze slaagden er allebei in om hun eerste wedstrijd te winnen, een hele prestatie! In de ronde daarna en in de herkansingen speelde het gebrek aan wedstrijdervaring hen parten, maar die eerste indruk was een hele goede!

Gies Leynen, Lars Pulgré, Jula Ruysen en Jari Rovers vochten goede wedstrijden, maar een podiumplaats zat er niet in. Jolie Fransen kwam wat langzaam op gang en verloor haar eerste wedstrijd, maar in de herkansing maakte ze het goed en behaalde ze overtuigend een derde plaats. Sidney Van Herreweghe vocht zijn eerste wedstrijd bij de senioren en dat is altijd een heftige categorie. Hij kwam in de eerste ronde uit tegen iemand die onlangs derde was geworden op het EK alle stijlen, niet eenvoudig dus. Hij hield zich goed staande, maar winst zat er helaas niet in. Ook de wedstrijden van Daphne Kuipers waren redelijk hevig, en bovendien leken de scheidsrechters te slapen, want veel mooi gescoorde punten werden niet toegekend. Daphne liet zich daar echter niet door ontmoedigen, maar bleef proberen tot ze uiteindelijk wel punten kreeg. Zo wist ze de eerste twee rondes en daarna ook de finale te winnen!

Klik hier voor de foto's.