Op 15 april vond in het Duitse Koblenz de Krokoyama Cup plaats, een groot internationaal toernooi. Een mooie kans voor de geselecteerden voor het komende EK om ervaring op te doen. De categorieën waren verdeeld in kleinere poules die onderling een 'round-robin' uitvochten, waardoor iedereen zeker meer dan één wedstrijd zou kunnen vechten.

Sem Tjoens en Jula Ruysen slaagden er helaas niet in om een wedstrijd te winnen, maar waren wel een ervaring rijker. Gies Leynen wist een van zijn wedstrijden in een gelijkstand te eindigen, maar verloor helaas de andere en mocht niet herkansen. Ook voor Jari Rovers zat er geen herkansing in, al had hij zijn eerste wedstrijd wel gewonnen. Sidney Van Herreweghe wist zijn eerste wedstrijden te winnen en mocht door naar de volgende ronde. Het gevecht voor een finaleplaats verloor hij, maar hij mocht wel herkansen voor een derde plaats. Het werd 2-2, maar met senshu tegen ging de winst alsnog naar de tegenstander. Maar wel een hele knappe vijfde plaats dus voor Sid. Daphne Kuipers was als laatste aan de beurt, maar haar tegenstanders in de poule bleken allebei niet aanwezig te zijn. Daphne mocht dus meteen door naar de halve finale, maar kon zo niet echt wedstrijdervaring opdoen, dus echt blij was ze daar niet mee. In de halve finale wist ze wel overtuigend te winnen van de winnares van een van de andere poules, waardoor ze in de finale kwam. Daphne scoorde het eerste punt, maar verloor na een nogal hevige strijd uiteindelijk toch met 1-2. Een tweede plaats dus, een mooie prestatie op dit internationale toernooi!

Klik hier voor de foto's.