Beste KCAR-ers,

2015 vloog weer voorbij en het was in meerdere opzichten een topjaar. We sloten het jaar af met 126 actieve leden, waarvan 18 zwarte gordels. Onze kleutergroep is erg succesvol en hierin hebben we momenteel 32 leden van 4, 5 en 6 jaar. Verder telt onze club 20 dertigplussers, waarvan er 11 veertigplus zijn en 6 vijftigplus. Ook onze wedstrijdresultaten mochten er weer zijn. Jullie behaalden op de verschillende wedstrijden maar liefst 179 podiumplaatsen. Afgelopen jaar was ook het EK in Denemarken weer het absolute hoogtepunt. Vijf personen behaalden meer dan 10 medailles: Daphne, Eva, Laura, Indra en Lars zorgden samen voor 73 (!!!) stuks. Onze eigen activiteiten zorgden voor een grote opkomst met 150 deelnemers op de familiedag, 180 op de Beker van Overpelt en 200 op onze stage. Onze trainingen onder leiding van mezelf, Steven, Leen, Brecht, Laura, Sven en sinds september ook Eva zijn drukbezocht. Kortom! We draaien mee op elk niveau met elke leeftijdsgroep. Met Yoeri, Thibaut, Lars en Mirthe kregen we er weer 4 zwarte gordels bij en met Brecht een 3e dan. De meerderheid van onze dangraden zijn WIKF-graden.

In december draaiden we enkel nog mee met de Sittard Cup, waar Daphne met zilver en Glen met brons naar huis ging. In 2015 werd WIKF Belgium als officiële organisatie boven de doopvont gehouden. Ook deze website is onder de hoede van Katuschka en Robert, onze eigen webmasters die weer een gans jaar schitterend werk leverden.

Ook in 2016 kennen we heel wat uitdagingen. In januari organiseren we onze jaarlijkse familiedag, nemen we deel aan het Vlaams kampioenschap en in Nederland gaat de internationale stage onder leiding van Jon Wicks door. In februari is er de grote WIKF-stage in Hoeselt. Maart is weer de maand van de Beker van Overpelt en Jon Wicks in Beloeil, om in april te eindigen met onze eigen stage in Eksel. Het EK WIKF gaat dit jaar door in Rotterdam, dus supporters op post. De absolute uitdaging is natuurlijk voor velen weer het behalen van een hogere graad, met dit jaar een recordaantal kandidaten voor een hogere dangraad.

Vanaf 2016 dragen we ook zonder uitzondering ALTIJD en OVERAL onze WIKF-badge. We zijn met zijn allen lid van deze grote internationale familie die voor zoveel meer staat dan dit stukje stof. Als WIKF-lid zal je geleidelijk aan merken dat je vrienden maakt via wedstrijden en/of internationale stages. Waar je ook naartoe reist, je wordt overal ontvangen als familie, wat we eigenlijk ook zijn. Ikzelf en verschillenden leden van onze club mochten dit reeds zelf ervaren: zo heeft Robert meegetraind met een club in Canada en terwijl ik dit schrijf, is Marie op bezoek bij WIKF-vriendinnen in Zweden!

De afgelopen maand mochten we Faith Gastmans, Aleyna Yilmaz, Eowyn Starinieri, Jestin Starinieri en Kyano Dekens verwelkomen als nieuwe leden. Ik ben ook blij dat ik twee oud-leden terug mocht verwelkomen: Thiery Starinieri en Stefan Deckers zijn na 15 jaar opnieuw begonnen.

De volgende leden behaalden een hogere graad:

Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu: Roano Campan-Ceulemans, Dina Ajouaou, Xena Bernaerts en Felien Vranken
Gele gordel of 8e kyu: Sem De Raeve, Dimitri De Raeve en Ghizlane Hssouni
Oranje gordel of 7e kyu: Khadija Bouddouft, Nyah Henrard, Lucy Habraeken en Shiloh Pagan
2e bruin of 2e kyu: Robert Kuipers
3e bruin of 1e kyu: Walter Achten en Sidney Van Herrewehge