BELANGRIJKE DATA:

21/4/18: WIKF-stage KCAR Eksel voor iedereen
26/5/18: KCAR-barbecue

Beste KCAR'ers,

Februari, de kortste maand van het jaar, maar zeker niet de rustigste.

Zaterdag 3 februari organiseerden we samen met de Limburgse WIKF-clubs de jaarlijkse WIKF-stage te Hoeselt en we mochten weer van een groot succes spreken. Met maar liefst 230 deelnemers verdeeld over drie sessies was het een topeditie, uiteraard ook dankzij de kwaliteit van lesgevers. Ook sempais Steven, Leen en Brecht zorgden hier mee voor samen met onze vrienden Thieu, Stany, Els, Werner, Kelly, Serge en Peter.

Zondag 4 februari organiseerden onze vrienden van Tomodachi in Zoutleeuw hun jaarlijkse Tomodachi Cup. Een leuk tornooi dat geleidelijk aan groter wordt en stilaan aan een derde wedstrijdvloer toe is. Met slechts zes ingeschrevenen waarvan één zieke waren we met een kleine delegatie. Toch behaalden we vier podiums waarvan één titel voor Daphne. Steven coördineerde samen met Leen de arbitrage en ze toonden hoe je echt met nieuwe scheidsen omgaat, namelijk door hen vertrouwen te schenken en feedback te geven. Ook onze timekeepers, fotografe Katuschka en onze supporters waren natuurlijk van de partij.

Vrijdag 9 februari ging de jaarlijkse kampioenenhulde door in Hechtel-Eksel. Traditiegetrouw hadden we weer veel kampioenen te huldigen, met als mooie bijkomstigheid dat Eva verkozen werd tot SPORTVROUW VAN HET JAAR en zus Daphne tot BELOFTE VAN HET JAAR.

Terwijl onze trainers Leen en Sven de Winter Course volgden in Guildford Engeland, stuurden wij op zondag 11 februari nog een vrij grote delegatie naar de Maitoshi Kachi Trophy in Ninove en ook dit resulteerde weer in tien podiumplaatsen op dit toch wel vrij zware tornooi, met als uitschieter Eva die bij kata de titel juniors én seniors wist te bemachtigen.

Op zaterdag 17 februari hadden onze geselecteerden voor het EK in Braga in het onderdeel kata de selectietraining in Hoeselt onder leiding van de nationale trainers Mathieu Beysen en Els Appermans, geassisteerd door Paul van Cleynenbreugel en mezelf. Dankzij de vier trainers konden we de groepen ook mooi indelen per leeftijd en ook per kata, zodat we nog dieper in detail konden gaan.

's Avonds gingen we met een dertigtal 18-plussers gezellig eten in restaurant Metapontum in Houthalen en sloten we moe maar voldaan een lange dag af, maar nog niet het weekend.

Op zondag 18 februari organiseerden de clubs van Ham en KCUF voor de eerste maal het instaptornooi de “Shoto United Cup”, een kata/kumite-wedstrijd voor kyugraden. Ook hier gingen we met een ruime delegatie naar toe en we behaalden 12 podiumplaatsen. Dubbels waren er voor Daphne Kuipers en Huib Fransen. Jestin Starinieri zat in de grootste reeks (37 deelnemers), maar wist heel knap toch de hoofdvogel af te schieten.

Zaterdag 24 februari was het de jaarlijkse hoogmis der partijdigheid: het BKF-kampioenschap in Luik. Ondanks de tegenstand der arbitrage behaalden we toch nog wat podiumplaatsen maar titels werden ons niet gegund.

Zoals je ziet stond er weer heel wat op het programma. Toch blijft mij deze maand vooral bij omwille van het feit dat heel KCAR gevochten heeft tegen het griepvirus. Ik kijk in ieder geval weer uit naar de maand maart, naar onze Beker van Overpelt kata, de 3-daagse stage onder leiding van sensei Jon Wicks in Beloeil en het BK Wado.

In februari verhoogden volgende leden in graad:

Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu: Thomas Bollen, Vic Teeuwen en Lucas Lamers
Gele gordel of 8e kyu: Jayden Baptiste en Jens Vandael