BELANGRIJKE DATA:

26/5/18: KCAR-barbecue, Den Drossaerd, Lindel Overpelt, inschrijven bij Walter of Steven Achten vóór 19 mei

Beste KCAR'ers,

Ook april denderde weer in een rotvaart voorbij. Druk, druk, druk.

Op zaterdag 7 april gingen we nog eens met een kleine delegatie naar de Krokoyama Cup in Koblenz. Meestal past dit tornooi niet in onze drukke agenda. Met zijn drietjes waren ze, om zich te meten met een heel deel West-Europese toppers. Sven Sikorski (kumite) kwam wat te kort en ook Eva (kata en kumite) had na een weekje Italië haar dagje niet. Sidney (kumite) had dit wel en legde een mooi parcours af. Jammer genoeg moest hij met een ondankbare 5e plaats huiswaarts keren. Toch knap en een ervaring rijker. Uiteraard weer een dikke merci aan coach Brecht, fotografe Katuschka en de supporterende pappa’s Dirk en Johan.

Zondag 15 april traden we met een kleine, vierkoppige delegatie aan op de Zipangu Pro Cup in Neerpelt. Jolie en Sidney, die deze keer zijn dag niet had, overleefden de eerste ronde niet. De zusjes Kuipers daarentegen deden dit wel en namen beiden de titel mee naar huis.

Zaterdag 21 april organiseerden we onze jaarlijkse WIKF-stage in Eksel. Een 190-tal deelnemers kreeg les op hoog traditioneel niveau van de 12 lesgevers. De afwezigen hadden alvast ongelijk en degenen die over niet genoeg examenpunten beschikken voor een kyugraad, zullen alvast weer een hele tijd moeten wachten op de volgende stage.

Zaterdag 28 april trokken de zusjes Kuipers, Sidney en coach Brecht naar Luxemburg om deel te nemen aan de Open Luxemburgse. Daphne (kata en kumite) presteerde scherp, maar kwam net te kort voor een podiumplaats. Sidney (kumite) draaide alweer een goed tornooi en kon beslag leggen op een bronzen medaille. Eva (kata junioren én senioren) bewees dat de vele uren boetseerwerk en gedetailleerd trainen ook in het internationale allestijlencircuit tot resultaten leidt. Zilver bij de junioren en brons bij de senioren, een ware topprestatie. Thanks again coach Brecht en pappa’s Dirk en Robert voor de support.

Zondag 28 april, dé competitieafsluiter van het seizoen: het Provinciaal Kampioenschap in Lommel. Een 35-tal deelnemers en een tribune vol supporters die deze naar de podia schreeuwden, zorgden weer voor een fantastisch resultaat. Bij kata behaalden we 8 van de 14 individuele titels, wat nogmaals bewijst dat we super goed bezig zijn. Bij kumite moesten we tevreden zijn met 3 titels omwille van het feit dat hier sommigen hun dag niet hadden. Het totaal aantal podiumplaatsen vinden we terug op onze site. Opvallendste resultaten waren de dubbelslag van Huib (kata en kumite) en de vijf (!) titels van de zusjes Kuipers (Daphne 2 en Eva 3). Onze coachen Brecht (goud bij kata), Thierry (zilver kata), Laura (brons kumite) en Eva (3x goud) gaven een fantastisch voorbeeld aan onze jongeren. Uiteraard wil ik de KCAR-timekeepers (Walter, Dirk, Dominique, Sander, Stephan en Silke) bedanken, net zoals onze KCAR-scheidsen Leen, Sven, Glen en Yoeri en natuurlijk hoofdscheidsrechter Steven en uiteraard onze fotografen Katuschka en Bert. Een geweldige afsluiter van een geweldig competitieseizoen.

In april mochten we Sakura Dekelver en Habib Özlen als nieuwe leden verwelkomen.

De volgende leden behaalden een hogere graad:

Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu: Sien Custers en Mathijs Lamers
Gele gordel of 8e kyu: Roula Malki