Belangrijke data:

27 april 2019: KCAR/WIKF-stage in Eksel, 14.00-17.30u

25 mei 2019: KCAR-barbecue in “Den Drossaerd” in Pelt

1 juni 2019: KCAR-clubexamen voor kyugraden -12 jaar; na de stage van 27 april wordt bepaald wie hiervoor in aanmerking komen.

Beste KCAR'ers,

Maart. Een zeer drukke maand met vooral veel wedstrijden maar natuurlijk ook veel en drukbezochte trainingen ter voorbereiding op kyugraad- en dangraadexamens, het WK in Crawley en de wedstrijden. En of dit reeds resulteerde in podia...

Zondag 3 maart 2019: Zipangu Pro. Een kumitewedstrijd georganiseerd door de karateclub van Neerpelt. Ondanks een betrekkelijk kleine afvaardiging konden we toch beslag leggen op tweemaal brons (Dina en Daphne), tweemaal zilver (Sidney en Huib) en eenmaal goud voor Jolie. Zoals steeds stonden onze timekeepers, scheidsen, fotografen, coaches en supporters weer paraat.

Zaterdag 16 maart. De Beker van Pelt, kata. Een mooie editie met 135 deelnemers. Wedstrijd¬directeur Leen runde de wedstrijd met assistentie van Laura, Steven coördineerde de scheidsen, Brecht stuurde onze coaches en kampers aan, San coördineerde de catering en de inkom en al onze vrijwilligers zorgden voor een fantastisch tijdschema. En ik...ik zag dat het goed was. Op minder dan vier uur waren we klaar en genoten we nog lang na in het cafetaria en ‘s avonds in een brasserie waar we met een 20-tal mensen gezellig afsloten. Bedankt en proficiat iedereen want onze KCAR’ers behaalden maar liefst 23 podiumplaatsen.

Zaterdag 30 maart. BK Wado in Haacht. Een toporganisatie geregisseerd door onze broeders van Samoerai Haacht en Karateclub Groot-Kortenberg. De arbitrage werd weer vakkundig geleid door Steven, die ik samen met onze andere scheidsen Leen, Kevain, Yoeri en Sven wil bedanken. Verder namen onze timekeepers Walter, Dirk en Silke de verantwoordelijkheid over de timekeepers. Onze fotografen Katuschka en Bert legden alles weer vast en onze supporters stuwden onze deelnemers onder leiding van onze coaches Brecht, Laura en Thierry naar 33, jawel drieëndertig (!), podiumplaatsen waarvan 11 titels. Huib was onze man van de dag met zijn dubbelslag in kata én kumite.

Volgende leden behaalden een nieuwe hogere graad:

Gele gordel of 8e kyu: Maria Heggag en Xander Jansen
Oranje gordel of 7e kyu: Ronald Rovers