BELANGRIJKE DATA:

23 november 2019: KCAR-clubexamen voor kyugraden (op uitnodiging)
14 maart 2020: Beker van Pelt
25 april 2020: KCAR/WIKF-stage in Eksel, voor iedereen
23 mei 2020: KCAR-clubexamen voor kyugraden (op uitnodiging)

BELANGRIJKE STAGES:

5 oktober 2019: WIKF-stage in Kortenberg
1-3 november 2019: Stage Jon Wicks in Bilzen
1 februari 2020: WIKF-stage in Hoeselt, voor iedereen
->Opgelet: voor deelname aan examens heb je punten nodig, deze behaal je op stages.

Beste KCAR'ers,

Seizoen 2018/2019 is voorbij. Een seizoen met gelukkig veel ups en weinig downs.

Het seizoen kondigde zich aan met veel afvallers gezien het feit dat een hele generatie tegelijk verder ging studeren (hopelijk zien we ze later weer verschijnen). We beëindigden het vorig seizoen met 136 leden en dit seizoen met 132, wat vooral te danken was aan maar liefst 44 nieuwe gezichten (ofwel 1 op 3).

Uiteraard was het EK WIKF in Braga (Portugal) weer het hoogtepunt op competitief vlak. Voeg daarbij de talloze andere wedstrijden met fantastische resultaten en we kunnen alweer spreken van een topseizoen. Ondanks het feit dat een deel sterkhouders stopte, nam de nieuwe generatie dit moeiteloos over.

Velen behaalden weer een hogere graad maar uiteraard zijn onze dangraden nogmaals een aparte vermelding waard. Daphne Kuipers behaalde haar 1e Dan junior, Sidney van Herreweghe bevestigde zijn 1e Dan junior in een seniorgraad, Robert Kuipers werd 1e Dan en onze Kevain (Dreesen) behaalde zijn 3e Dan.

Op trainingsvlak bolden we deze maand uit, doch niet te relaxed. Alleen bij onze kids werd de laatste week al eens gespeeld. De rest bleef verder trainen, met het oog op het WK in Crawley of ter voorbereiding op de volgende graad.

Op 1 juni organiseerden we voor het eerst een groepsexamen voor de jeugd met maar liefst 58 geslaagde kandidaten. Vanaf volgend seizoen zullen klein en groot samen examen hebben. Ook deden nog enkele groten hun examen (zie hieronder).

Uiteraard wens ik weer alle leden en hun ouders te bedanken voor hun engagement. Onze webmasters Katuschka en Robert. Katuschka en Bert voor de prachtige fotoreportages. Onze timekeepers Walter, Sander, Dirk, Katuschka, Dominique en Silke. Onze scheidsen Steven, Leen, Kevain, Yoeri en Sven. Mijn assistent-lesgevers Steven, Leen, Brecht, Laura, Sven, Eva (begin seizoen),Thierry, Sidney en onze nieuwste aanwinst Daphne. Onze promoteams. Onze bestuurders Walter, Edgard, Dirk, Brigitte en Rony. En natuurlijk San voor de vele administratieve uren plus de vele uren werk in het opvolgen van onze KCAR-kledinglijn.

Wat betreft deze KCAR-kledinglijn...:

Commerciële lijn:

• Zwarte T-shirts merk JAKO, nog te verkrijgen in alle maten (sommige maten zijn zo goed als uitverkocht, in maart 2020 worden ze bijgemaakt). Zwarte én witte T-shirts, prijs €25.
• Hoodies merk JAKO, komen in oktober 2019. Op bestelling, verwachte kostprijs €50.
• Trainingspakken merk JAKO, komen in oktober 2020. Op bestelling, prijs nog niet bekend.

Niet-commerciële (duurdere) lijn (altijd verkrijgbaar):

• Bodywarmer (zonder mouwen), prijs nog niet bekend
• Luxe hoodies, UHLSPORT, halve ritssluiting, prijs €95
• Luxe Hoodies, UHLSPORT, volledige ritssluiting, prijs €105
• Regenvest met kap, UHLSPORT, prijs €120

Volgende leden behaalden een nieuwe hogere graad:

Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu:
Mara De Palma

Ferre Algera
Sabrine Boufelja
Tristan van Loon

Geel-oranje gordel of kandidaat 7e kyu: