Beste KCAR’ers,

Het seizoen 2021/2022 loopt stilaan ten einde en ook dit was nog verre van normaal, met net zoals het vorige seizoen beperkingen omwille van corona. Desalniettemin slaagden we erin om er het beste van te maken. Onze clubtrainingen gingen onverminderd door met dank aan onze trainers. We organiseerden drie clubexamens en we waren de organisator van de internationale stage onder leiding van sensei Jon Wicks. Tevens organiseerden we samen met de andere Limburgse WIKF-clubs de Open Limburgse WIKF-stage in Sint Truiden.

Veel KCAR’ers behaalden dit seizoen weer een hogere gordel, met als hoogtepunt het examen voor dangraden op 19 maart, waar Katja Lijnen haar 1e Dan, Daphne Kuipers haar 2e Dan en Leen Put haar 5e Dan behaalde.

Ondanks de vele afgelaste wedstrijden gingen er gelukkig ook enkele door en onze competiteurs slaagden erin om mooie resultaten te behalen. Al deze uitslagen vinden jullie zoals altijd terug op onze website, met dank aan onze webmasters. Velen onder jullie volgen deze website aandachtig, maar toch merken we dat er nog veel overbodige vragen worden gesteld over informatie die hierop terug te vinden is. Daarom vermeld ik hieronder nogmaals enkele interessante websites en Facebook-pagina’s:

Officiële website van onze club: www.karateclub-kcar.be
Facebook-groep (besloten): Karateclub KCAR
Facebook-pagina (openbaar): KCAR

Website WIKF Belgium: www.wikf.be
Facebook-pagina: WIKF BELGIUM

Website WIKF International: www.wikf.com
Facebook-pagina: Wado International Karate - Do Federation

Website Karate Vlaanderen: www.vkf.be
Facebook-pagina: Karate Vlaanderen/Vlaamse Karate Federatie vzw

Het zou fijn zijn indien jullie Facebook-vrienden uitnodigen om onze openbare pagina KCAR te volgen. Indien jullie (ouders) zich aanmelden om lid te worden van onze besloten groep, mag je altijd via Messenger een bericht sturen van wie je de pappa of mamma bent, want dat is niet altijd duidelijk en we laten laat niet zomaar iedereen toe tot deze groep, enkel leden en ouders.

Jullie zullen op onze website bij de trainingscyclus van juni hebben gezien dat donderdag 30 juni de laatste officiële training doorgaat. Er is een zomerregeling voor de WK-selectie, de gevorderden, de dangraadkandidaten en de 18-plussers. We starten met de +12-jarigen op dinsdag 23 augustus en donderdag 25 augustus, en vanaf dinsdag 30 augustus starten we terug officieel. Dit is de dag na de terugkeer van het WK in Denemarken, waarvoor we onze geselecteerden zeer veel succes wensen. De planning voor eind augustus en september komt eind juli op onze website.

Enkele (voorlopige) wijzigingen:

• Nu onze zaterdagtrainingen goed beginnen aan te slaan, stellen we vast dat de donderdagen rustiger worden. We gaan dan ook vanaf 1 september op donderdag terug alle kinderen laten trainen van 18.30 tot 19.30 uur en de +12-jarigen van 19.30 tot 21.00 uur. Dit kunnen we zo houden zolang er op donderdag niet meer dan 45 kinderen komen (het zijn er nu een 30-tal).
  • Ook over de structuur van onze kumitetrainingen hebben we nagedacht en we gaan iets nieuws testen. De kumitetrainingen zijn enerzijds zoals altijd voor de kumitegroep (alle leeftijden). Maar vanaf nu zijn ook alle +12-jarigen vanaf groene gordel welkom. Zij trainen apart (niet samen met de kumitegroep) en krijgen aparte oefeningen. De kumitetrainers gaan zich uiteraard hoofdzakelijk bezig houden met de kumitegroep en hun voorbereiding voor de wedstrijden.

Volgend seizoen is het ook weer de bedoeling dat we samen met de Limburgse WIKF-clubs de Limburgse stage in Hoeselt organiseren op zaterdag 28 januari 2023. De datums van de andere stages staan reeds op onze website. We gaan uiteraard ook de Beker van Overpelt (kata) terug organiseren en dit op zaterdag 11 maart 2023. Noteer ook zeker zaterdag 24 juni 2024: dan sluiten we in Eksel ons seizoen af met een clubstage voor klein en groot, gevolgd door onze grote familiebarbecue in Den Drossaerd in Pelt.

Kortom: de trainers, het bestuur en de webmasters kijken er weer naar uit om er samen met jullie een topseizoen van te maken….

Sensei