Beste KCAR’ers,

Omwille van COVID werden er de vorige drie seizoenen heel wat wijzigingen aangebracht in ons organigram. Vanaf volgend seizoen gaan we dit weer gedeeltelijk vereenvoudigen, maar door de ledengroei die we tijdens de COVID-periode hebben doorgemaakt, moeten we op maandag en woensdag de groep -12-jarigen voorlopig blijven opsplitsen.

LEES GOED WAT ER ALLEMAAL VERANDERT!

KCAR stopt de kleuterwerking

Omdat enkele trainers op kot gaan (Daphne en Huib, al zal deze laatste nog beperkt blijven lesgeven) en Jolie geen les meer geeft, gaan we het nieuwe seizoen beginnen met minder trainers. Daarom trekken we de minimumleeftijd om te starten met karate op van 4 naar 6 jaar (inclusief leerlingen van het eerste leerjaar die nog 6 moeten worden). De 4- en 5-jarige kleuters die al lid zijn van KCAR, kunnen gewoon lid blijven en komen trainen.

Beginnelingen -12 jaar

Vanaf nu trainen alle witte, wit-gele en gele gordels bij de beginnelingen. Voor deze kinderen verandert er dus wat op maandag en woensdag. Tot nu toe trainden de gele gordels vanaf 8 jaar bij de gevorderden, omdat er bij de groep beginnelingen ook kleuters zaten. Nu de kleuterwerking stopt, kunnen we dit anders indelen en kunnen de trainers specifieker werken met alle gele gordels, maar ook met de gevorderden.

Gevorderden -12 jaar

Dit is iedereen vanaf geel-oranje tot en met groen-blauwe gordel. Let op: de blauwe gordels trainen vanaf nu mee met de +12-jarigen, ook als ze nog geen 12 zijn. De geselecteerden in de kumitegroep trainden al eenmaal per week bij +12 jaar.

+12 jaar

Vanaf de maand dat je 12 wordt of vanaf blauwe gordel, train je bij de +12-jarigen mee.

Trainingsuren

Er is een wijziging in de trainingsuren op donderdag. Omdat veel -12-jarigen nu op zaterdag trainen, is de donderdaggroep kleiner geworden. Daardoor kunnen we de -12-jarigen op donderdag weer allemaal samenvoegen en wijzigen ook de uren voor de +12-jarigen: -12 jaar traint van 18.30 – 19.30 uur en +12 jaar traint van 19.30 – 21.00 uur. Als blijkt dat de groep op donderdag toch ‘te groot’ wordt, moeten we dit op termijn misschien weer bijsturen.

Zaterdagtrainingen

Houd onze website goed in de gaten, want deze trainingen vallen nog wel eens weg vanwege stages en wedstrijden waarop onze trainers aanwezig moeten zijn.

Kumitetrainingen

De voorwaarden om aan deze trainingen deel te mogen nemen, worden versoepeld. Alle +12-jarigen vanaf groene gordel mogen vanaf nu vrijblijvend deelnemen aan de kumitetrainingen. Daarvoor heb je wel handbeschermers en een bitje nodig, deze kun je aanschaffen via Laura. Voet- en scheenbeschermers zijn niet verplicht.

De voorwaarden voor selectie voor de kumitegroep (zowel -12 jaar als +12 jaar) worden strenger: er geldt een aanwezigheidsplicht van 75% op de trainingen. Als je dus maar op één locatie traint, ga je deze aanwezigheid niet halen. Daarnaast word je natuurlijk ook continue geëvalueerd. Als lid van de kumitegroep heb je naast handbeschermers en een bitje ook voet-scheenbeschermers nodig. Deze kun je eveneens aanschaffen bij Laura. Als je na een tijdje wordt geselecteerd voor wedstrijden, dan heb je beschermers in twee kleuren nodig (rood en blauw) plus een rode en een blauwe gordel. Het kan ook zijn dat je geselecteerd wordt voor een beginnerstoernooi, maar (nog) niet voor wedstrijden op hoger niveau. Als je niet meer aan de voorwaarden voldoet, zit je niet langer in de kumitegroep maar kun je wel naar die trainingen blijven komen, op voorwaarde dat je 12 jaar of ouder bent en minimaal groene gordel hebt.

+12 jaar gevorderden op woensdag

Deze trainingen zijn bedoeld voor alle zwarte gordels en 1e Kyu’s, 2e Kyu’s vanaf 16 jaar en 3e Kyu’s vanaf 18 jaar. Tijdens deze trainingen werken we op hoger niveau rond bepaalde thema’s, bepaalde technieken, kata’s enzovoort. Op deze trainingen zie ik graag alle trainers en zwarte gordels.

Er zijn dus heel wat wijzigingen in het komende seizoen, maar we zijn ervan overtuigd dat onze trainers op die manier nog meer kwaliteit kunnen bieden. Veel plezier in het nieuwe seizoen en ik kijk er samen met de trainers naar uit om jullie binnenkort allemaal terug te zien!

+12 jaar vanaf dinsdag 23 augustus

-12 jaar vanaf woensdag 31 augustus

Zie onze website www.karateclub-kcar.be voor details en actuele informatie.

Alain Rayen

PS: Heb je vrienden of familieleden die willen starten met karate? Stuur dan zo snel mogelijk hun gegevens door naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..