Beste KCAR-ers

April was een drukke maar gezellige maand. In de paasvakantie trainen we weliswaar wat minder, maar op zaterdag 11 april ging de jaarlijkse Krokoyama Cup weer door in Koblenz. Naar goede gewoonte gingen we met drie koppels naar ginds om te supporteren in combinatie met gezellig vertoeven in dit mooie stadje aan Rijn en Moezel. Van onze kampers deden Lars, Eva, Marie en Laura mee (allen kadet). Ook onze scheidsen Steven en Kevain waren van de partij. Jammer genoeg brak niemand echt potten. Marie mocht na verlies herkansen, Laura en Eva niet. Lars, die was vrijgeloot in de eerste ronde, draaide een zeer goede match, stond op een seconde voor tijd nog twee punten voor, maar incasseerde op de bel een wanhoopsaanval van de tegenstander die een driepunter opleverde, en exit Lars. Jammer want er zat meer in.

Op zondag 19 april organiseerden onze WIKF-vrienden van karateclub Tomodachi Sint-Truiden/Zoutleeuw de Tomodachi cup KUMITE voor beginners (geen zwarte gordels). Er waren 90 deelnemers voor deze eerste editie. Wij hadden 11 kampers ingeschreven die ook allemaal op het podium stonden. Men had onze club gevraagd om mee te helpen, met onze scheidsen Steven (als verantwoordelijke), Leen, Glenn en Sven, onze timekeepers Walter, Rony, Dominique en Dirk, en Katuschka als hoffotografe. De lokale club zorgde voor een strakke organisatie, onze supporters voor de ambiance en Brecht en Laura voor de coaching. Gezellig.

Zaterdag 25 april en zondag 26 april kenden we een megadruk weekend.

Zaterdag 25 april: de KCAR Wado-stage in Eksel onder de koepel van Wado Vlaanderen. 183 deelnemers kwamen weer genieten van technisch karate op niveau. Met 11 lesgevers zorgden we voor een mooie indeling op leeftijd en/of graad en kreeg iedereen karate op zijn of haar niveau. Het werd een gezellige dag onder leiding van 11 enthousiaste lesgevers die weer het nodige bijbrachten.

Zondag 26 april: het Limburgs kampioenschap in Lommel. Wij hadden maar liefst 27 deelnemers ingeschreven en 1 team. Dit jaar hadden we ook een heel deel prepupillen en pupillen ingeschreven, die het super deden. Met 21 podia voor KATA en 12 voor KUMITE waren jullie weer de grote slokop. Met dank aan onze coaches Brecht, Leen en Sven, onze scheidsen Glenn en Steven (verantwoordelijke), onze timekeepers Walter, Katuschka, Rony en Dirk, onze fotograaf Robert en niet te vergeten onze vele supporters die lieten horen dat ze er waren.

In april mochten we de volgende nieuwe leden verwelkomen:
Milan Schevenels, Fara Ulenaers, Johnny Szeles, Marco Pagan, Indra Awouters, Seppe Geerts en Elif Kokus.

De volgende personen behaalden een hogere graad in april:
Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu: Ghizlane Nsouni
Oranje gordel of 7e kyu: Elly Kwanten