Het laatste toernooi vóór de zomer: de Rotterdam Cup. KCAR trok er naartoe met de geselecteerden voor het aankomende WK in Crawley, om alvast wat ervaring op te doen met een groot internationaal toernooi. Groot was vooral het deelnemersveld bij de jongere katacategorieën, en de tegenstand was sterk. De KCAR-competiteurs zetten goede kata's neer, enkelen mocht door naar de volgende ronde, maar daar bleef het bij voor de meesten. Sidney Van Herreweghe mocht nog herkansen, maar wist net niet de derde plaats te bemachtigen.

Na de lunchpauze was het tijd voor het onderdeel kumite, en ook kata voor de senioren vond pas na de middag plaats. Vanwege ziekte en blessures was het KCAR-kumiteteam flink uitgedund. Jari Rovers, Jolie Fransen en Aleyna Yilmaz verloren in de eerste ronde, en alleen Aleyna mocht herkansen. Ze vocht goed, maar kwam toch niet verder. Huib Fransen wist zich naar de tweede herkansingsronde te knokken, maar verloor net de match voor de derde plaats. Daphne Kuipers verloor haar eerste gevecht tegen de uiteindelijke winnares op scheidsrechtersbeslissing met 2-3, won haar eerste herkansing overtuigend, maar verloor ook de match om de derde plaats op scheidsrechtersbeslissing met 2-3. Geen enkele wedstrijd verloren op punten, maar ze ging toch met lege handen naar huis... En terwijl iedereen al druk bezig was met kumite, moest Thierry Starinieri nog zijn kata's doen. Hij won zijn eerste ronde, verloor de tweede, maar behaalde wel in de herkansing nog de derde plaats. Toch nog een medaille voor KCAR dus, en daarmee werd Thierry de held van de dag!

Klik hier voor de foto's.