Deze week bestaat karateclub Alain Rayen (KCAR) 35 jaar. Een enorme prestatie die alleen dankzij de passie, het grote doorzettingsvermogen en de continue drang naar verbetering en verdieping in de karate tot stand kon worden gebracht. Als leden van de club willen we Alain feliciteren met dit prachtige jubileum. Helaas zijn we door COVID-19 niet in staat om dit te vieren met een feest, maar dat doet niets af aan deze prachtige mijlpaal. Proficiat sensei Alain Rayen!!

Alain beschrijft het zelf als volgt: "Ondanks het feit dat ik in 1978 op 13-jarige leeftijd startte met karate, assisteerde ik al op mijn 15e als blauwe gordel binnen mijn toenmalige club in Beringen. In 1985 vroeg mijn sensei Jean Beckers om enkele van zijn clubs over te nemen. Hij ging op dat moment naar Paraguay om zich daar later definitief te vestigen. Om een club te mogen leiden, moest je eigenlijk meerderjarig zijn (21 jaar), maar aangezien Jean op 1 december 1985 vertrok, had ik deze leeftijd nog net niet behaald. Maar 'so what' ...het was mijn sensei die het mij vroeg.

Op 1 december 1985 gaf ik als 20-jarige 2e Dan (eerder behaald dat jaar bij sensei Suzuki) mijn eerste officiële training als hoofdlesgever. De start van KCAR was een feit. In de beginfase gaf ik alleen training in Helchteren en Diest. Vanaf 11 september 1986 kwam daar Eksel bij, gevolgd door Peer en Overpelt. Wat begon als een avontuur werd een echt levenswerk.

Uiteraard is het onbegonnen werk om iedereen te bedanken die geholpenen heeft tijdens deze 35 jaar. Natuurlijk San voor haar support, al mijn senseis, assistent-lesgevers door de jaren heen, bestuursleden, enkele duizenden clubleden waarvan er 78 een zwarte gordel behaalden, ouders en iedereen die geholpen heeft. Jammer dat 2020 een jaar werd waarin we dit niet kunnen vieren, maar bij deze.... BEDANKT KCAR want dat zijn zij die er waren en dat zijn zij die er nu zijn... Op naar de 40!"