Beste KCAR-ers,

2016 is een maand oud en KCAR staat weer onder stoom. Drukbezochte trainingen, nieuwe leden, een internationale stage, selectietrainingen, een familiedag en het Vlaams Kampioenschap passeerden reeds de revue.

Op 9 januari was er de Algemene ledenvergadering van WIKF Belgium en hier werden de cv’s overhandigd van onze 13 kandidaat-deelnemers voor het EK in Rotterdam dit najaar.

Op 16 en 17 januari organiseerden onze noorderburen een internationale WIKF-stage onder leiding van Jon Wicks. Ze konden op heel wat Belgische deelnemers rekenen, waaronder Shiloh, Marco, Sven, Steven, Leen en en ikzelf van onze club. De trainingen waren weer zeer leerrijk, maar ook de verbroedering met onze Nederlandse, Britse, Franse en Deense vrienden was weer fun.

Op zaterdag 23 januari 2016 organiseerden we weer onze jaarlijkse KCAR-familiedag en wát voor een. De recordopkomst van 150 deelnemers vorig jaar werd moeiteloos overschreden met maar liefst een totaal van TWEEHONDERD deelnemers, een honderdtal karateka's en een honderdtal familieleden en vrienden. Voor de pauze lieten we iedereen proeven van een paar algemene karatechnieken, een partneroefening en een kata, en demonstreerden ons Jolie en het KCAR-katateam met Brecht, Laura en Eva hoe kata gebracht wordt. Na de pauze verdeelden we ons in vier groepen volgens leeftijd en waren het onze hogere graden die als lesgevers in de verschillende groepen fungeerden. Uiteraard gingen de gezellige gesprekken achteraf nog wat verder en onthou ik dit weer als een super geslaagd evenement met dank aan al mijn assistenten.

Op zondag 24 januari was het de eerste pre-selectietraining in Stambruges als voorbereiding op het EK WIKF.

Op zaterdag 30 januari 2016 alweer een hoogmis. Het Vlaams Kampioenschap alle stijlen KATA en KUMITE in Neerpelt. En of we ons hebben laten zien. Bij kata behaalden we de beste resultaten sedert jaren. Met titels voor Jolie, Daphne, Laura, Brecht en ons team (Brecht, Laura en Eva) , zilver voor Glen en brons voor Indra, Eva, Mirthe en Lars behaalde we al TIEN podiumplaatsen. Ook bij kumite werd dit aantal geëvenaard. Titels voor Daphne, Indra en Lars, zilver voor Eva, Jolie en Huib en brons voor Laura, Sidney, Brecht en Sven Sikorski. Een dikke merci aan onze timekeepers Walter, Dominique en Dirk en onze scheidsen Steven, Leen en Bart en natuurlijk onze talrijk opgekomen supporters om onze deelnemers naar het succes te schreeuwen.

De afgelopen maand mochten we Benoît Vanduffel en Lars Pulgré verwelkomen als nieuwe leden.

De volgende leden behaalden een hogere graad:

Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu: Aleyna Yilmaz, Eowyn Starinieri, Jestin Starinieri, Kyano Dekens en Lukas Vandervoort
Gele gordel of 8e kyu: Rens van Eijk, Femke van Eijk, Luca Linders, Rayan Ammaz, Jad Azmi, Wolke van Dael, Jassim Vanvelthoven en Arjo Sonke
Geel-oranje gordel of kandidaat 7e kyu: Thomas Alexander
Oranje gordel of 7e kyu: Myriam Bouddouft