Beste KCAR-ers,

Net zoals januari was ook februari weer een succesvolle maand met verschillende evenementen.

Op 5 februari tijdens de kampioenenhuldiging in Eksel werd Daphne Kuipers verkozen tot beloftevolle jongere. Gezien haar uitgebreide palmares zeker geen verrassing.

Op 13 februari ging de eerste nationale WIKF-katatraining door onder leiding van Mathieu Beysen en Els Appermans. Een vermoeiende maar leerrijke dag, zeker omdat het in de voormiddag ook nog examentraining was voor sommigen.

Op zaterdag 20 februari organiseerden we voor de eerste maal de provinciale WIKF-stage. Deze ging door in Hoeselt en stond onder leiding van Mathieu Beysen, Stany Deleersnijder, Els Appermans en mijzelf. In de voormiddag tijdens de kindertraining werden we geassisteerd door Kelly Heynen en Brecht. Met 102 deelnemers aan deze training waren de zes lesgevers zeker nodig. Op de tweede training vanaf witte gordel waren er een 75-tal deelnemers, en we eindigden in training drie met een 65-tal bruine en zwarte gordels. Een geslaagde eerste editie dus met voor iedereen wat wils.

Zaterdag 27 februari namen we met een 10-tal leden deel aan het Belgisch Kampioenschap Alle Stijlen. Een zeer moeilijk tornooi, vermits het gevecht tegen de scheidsrechters op zich al niet eenvoudig is. Bij KUMITE is het al moeilijk om een podiumplaats te bemachtigen, maar Laura slaagde erin brons te behalen en Daphne zilver. Bij KATA is dit misschien nog wel moeilijker, maar dat WIKF in de lift zit, bewezen niet alleen onze competiteurs maar ook die van onze WIKF-vrienden. In totaal stonden er 7 WIKF-karateka's op het podium. Van KCAR was het Sidney die met zilver naar huis mocht, maar slechts eentje slaagde er in om de hoofdvogel af te schieten. Ons Eva kroonde zich tot Belgisch Kampioene in deze discipline. Een beloning voor het harde werk!

Zondag 28 februari organiseerden onze vrienden van Sint-Truiden/Zoutleeuw de TOMODACHI Cup, een kumitetornooi voor kyugraden. Enerzijds hadden we de zusjes El Ouardi die voor de eerste maal deelnamen en beiden op het podium eindigden en anderzijds hadden we mensen met enige tot zeer veel ervaring die ook met zijn allen een podiumplaats behaalden. Voor de mensen die op zaterdag deelnamen aan het BKF-kampioenschap was het vooral een doorgedreven training om extra te werken op de fouten van de dag ervoor en ik mag stellen dat iedereen dit zeer goed deed.

In februari mochten we volgende nieuwe leden verwelkomen: Jula Ruysen, Selin Yilmaz en Jorre Blochhousse. Katja Lijnen mochten we dan weer terug verwelkomen na meer dan 20 jaar afwezigheid.

De volgende leden behaalden een hogere graad:

Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu: Alexander Pelssers, Tristan Claes, Yonah Claes, Dina Azmi en Demisa Dekort
Gele gordel of 8e kyu: Seppe Geerts, Davy Plessers en Milan Schevenels
Geel-oranje gordel of kandidaat 7e kyu: Lucas Bafort en Mohamed Bouddouft