BELANGRIJKE DATA:

21/4/18: WIKF-stage Eksel
27/5/18: KCAR-barbecue Overpelt

Beste KCAR'ers,

De eerste twee volledige maanden van dit seizoen zijn weer achter de rug en het was weer bijzonder hectisch. De tijd dat 60% van de nieuwe leden in september begon en 30% in oktober ligt ver achter ons. Mensen proberen van alles uit en starten met van alles om dan soms na twee weken weer te stoppen. Ik word waarschijnlijk oud, maar de wereld der generalisten (zij die steeds minder van steeds meer kennen om uiteindelijk niets van alles te kennen) is aan mij niet besteed. Met het volgen van ‘de weg van de lege hand’ ofwel ‘karate-do’ heb ik mijn handen meer dan vol en deze kennis probeer ik uiteraard door te geven.

Als club, als trainers, als bestuur en als leerschool proberen we dan ook zoals altijd te zorgen voor professionele begeleiding met een goede omkadering, zodat iedereen op zijn of haar niveau kan werken binnen onze familie en zich daar ook vooral thuis voelt.

Na de inloopperiode vlogen we er weer volop in met onze vaste cycli. Onze geselecteerden voor het WK in Curaçao werkten volop verder met voor sommigen op 15 en 16 september de Lion Cup in Luxemburg als laatste voorbereiding. Daphne Kuipers behaalde hier brons bij kumite. Zus Eva legde beslag op een knappe vijfde plaats bij kata. Brecht, Sidney, Indra en Eva kwamen bij kumite net iets te kort.

Maar we werkten verder en dit zowel met onze competiteurs als met al onze andere leden, jong en oud. Op 29 september was het dan zover en vertrokken we naar de WIKF-hoogmis: het WK in Willemstad op het exotische Curaçao. Hierover verscheen een aparte nieuwsbrief en het hoeft geen verder betoog dat dit voor degenen die erbij waren, een hoogtepunt was op zoveel verschillende vlakken dat ze dit nooit nog zullen vergeten. Tijdens onze afwezigheid zorgden sempai Steven en assistente Laura ervoor dat alles bleef draaien en dit samen met Edgard, Stan, Kevain, Yoeri en Walter op administratief vlak.

Voor, tijdens en na het WK werden ook reeds de voorbereidingen gestart voor het EK 2018 in Braga (Portugal). Ik ben dan ook verheugd dat KCAR met de grootste delegatie ooit gaat. Met Brecht, Laura, Sven Vandermeulen, Thierry, Eva, Indra, Sidney, Sven Sikorski, Daphne, Huib, Jolie, Roar, Argo, Jari, Fabian en Shiloh zijn we met 16 competiteurs. Deze delegatie wordt aangevuld met onze scheidsen Steven, Leen en Kevain en verder met fotografe Katuschka. Voeg hierbij een hele groep supporters en zo zie je maar... BRAGA! HERE WE COME!!! Uiteraard vloeit er tegen dat het zo ver is nog veel water door de zee en zal er nog keihard moeten worden gewerkt. U kunt onze mensen steunen door te komen eten op de spaghettidag die ten voordele is van de deelnemers én scheidsen.

Op 29 oktober namen we traditiegetrouw weer deel aan de Beker van Hoeselt. Onze delegatie bestond uit tien deelnemers. Argo, Fabian en Jari geraakten jammer genoeg niet door de voorrondes. Jolie draaide een knap parcours en behaalde goud, evenals Daphne. Ook Sidney zette zijn vorm van het WK door en nam de titel mee. Coach/kamper Brecht behaalde na enkele vreemde beslissingen de finales niet en moest met brons tevreden zijn. Coach/kampster Eva stootte wel door naar de finale en kwam daarin tegen clubvriendin Indra te staan. De finale werd uiteindelijk gewonnen door Eva. Bedankt Brecht en Eva om samen met Laura voor de coaching te zorgen. Een dikke merci aan Stan, Thierry, Sander, Walter, Stephan, Dominique, Dirk, Rony en Silke voor het timekeepen. Thanks Steven, Leen, Kevain en Sven voor de arbitrage en Katuschka voor het nemen van foto’s. En natuurlijk ook een dankjewel aan al onze supporters.

In september/oktober mochten we de volgende nieuwe leden verwelkomen: Kjenti Van Auseloos, Ryan Van der Sanden, Emily Belik, Sien Custers, Mathijs Lamers, Travis Van der Sanden, Dani Plesssers, Aurelio Muroni, Roula Milka, Sem Vossen, Samil Temirhan, Brent Palmans, Cody van Auseloos, Matthias Henkens, Lucas Lamers, Sarah Milka, Keoni van Auseloos, Vic Teeuwen.

De volgende leden verhoogden in graad:
Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu: Valerio De Palma, Toon Vastmans, Jens Vandael en Jayden Baptista
Gele gordel of 8e kyu: Toon Schreurs, Kevin Peetermans en Mina Azrhari
Geel-oranje gordel of kandidaat 7e kyu: Arne Mannes, Mrna Heggag, Maud Piggen, Yustina Heggag en Vince Pinoy
Oranje gordel of 7e kyu: Madelijn Teeuwen, Keano Weidner, Felien Vranken, Rania Boulayoun en Milan Schevernels
Oranje-groene gordel of kandidaat 6e kyu: Alexander Thomas en Rayane Ammar
Groene gordel of 6e kyu: Hannah Thijs