Belangrijke data:

2/3/4 november 2018: stage onder leiding van sensei Jon Wicks in Bilzen (verplicht voor WK-selectie en kandidaten dangraadexamen)

1 december 2018: KCAR-familiedag in Eksel, 14.00-16.00 uur (gratis voor KCAR-karateka's en niet-karateka's, zoals familieleden en vrienden)

2 februari 2019: provinciale WIKF-stage in Hoeselt (verplicht voor iedereen vanaf 4 jaar)

16 maart 2019: Beker van Overpelt, katatornooi (op selectie)>

27 april 2019: KCAR-stage in Eksel (verplicht voor iedereen vanaf 4 jaar)

25 mei 2019: KCAR-barbecue in “Den Drossaerd” in Overpelt.

1 juni 2019: KCAR-examen voor kyugraden jeugd in Eksel

Beste KCAR'ers,

Het seizoen zit volledig op kruissnelheid. KCAR werd en wordt weer vervoegd door een grote groep nieuwe gezichten die zeer gemotiveerd de clubtrainingen volgen en zo de afhakers vervangen. Hetzelfde geldt voor het kumiteteam dat erg verjongd is op korte termijn en hopelijk binnenkort aan kumitewedstrijden kan deelnemen. Ook bij de zwarte gordels zijn er KCAR’ers die we meer zien of gaan zien. San Bosmans is terug op kruissnelheid aan het trainen en uiteraard kijk ik ernaar uit om ook Laura Sikorski (legeropleiding bijna ten einde), Thierry Starinieri (knieoperatie achter de rug) en Sander Deckers (revalidatie na ongeval) terug meer te zien. Kortom: alles komt weer goed. Ook de Honbu dojo-trainingen worden goed gevolgd. Sidney Van Herreweghe en Kevain Dreesen zitten in de laatste rechte lijn voor hun dangraadexamen begin november en de volgende examenkandidaten staan ook al in de startblokken.

Op 13 en 14 oktober trok coach Brecht Evens met Daphne Kuipers en mama Katuschka plus Sidney Van Herreweghe en papa Dirk naar het Tsjechische Pilsen om deel te nemen aan de Open Tsjechische Kampioenschappen. Voor Sid was het de eerste deelname bij de junioren. Het werd een spannende partij die op 0-0 eindigde. Gevolg: scheidsrechtersbeslissing!! Deze was in het nadeel van Sidney, dus exit. Daphne draaide eerst mee in kata waar ze nog wat te kort kwam zo vroeg op het seizoen, maar bij kumite ging het lekker. In de kwartfinale stond ze 3-0 voor maar gaf het jammer genoeg nog net uit handen. Jammer. Geen podiums maar weer een mooie ervaring rijker.

Zaterdag 27 oktober trok ditzelfde vijftal noordwaarts naar de Open Nederlandse Kampioenschappen in Almere. Daphne draaide voor het eerst mee met de kadetten en bereikte zelfs de finale waarin ze ook weer 3-0 voor kwam maar jammer genoeg nipt verloor. Toch knap zilver. Ook Sidney bereikte de finale maar kon wel aan het langste eind trekken en zo met goud huiswaarts keren en dit voor de eerste maal als junior.

28 oktober 2018: Beker van Hoeselt. Onze broeders van Hoeselt organiseerden traditiegetrouw weer hun jaarlijkse tornooi. Onze timekeepers Katuschka, Walter, Dirk, Sander, Stephan, Stan en Thierry leidden alles in goede banen, net zoals onze hoofdscheidsrechter Steven plus scheidsen Leen en Kevain. Bert zorgde ditmaal voor de mooie foto’s, de toeschouwers riepen onze 8 kampers naar succes en coaches Brecht en Laura zorgden voor de begeleiding. Sven Sikorski, Jari Rovers en Mohammed Bouddhouft behaalden jammer genoeg geen podiumplaats. Fabian Szeles legde beslag op brons en Jolie Fransen, Huib Fransen, Daphne en Sid (jawel hij weer) namen de titel mee naar huis.

In oktober verwelkomden we de volgende nieuwe leden: Maria Heggag, Melanie Verhulst, Brent Vandael, Ines Benassar, Lorenzo Steegen, Sabrina Boufelja, Omar Boufelja, Rune Algera, Ferre Algera, Zita Weltens. Katuschka van Nuland mochten we dan weer terug verwelkomen.

De volgende leden behaalden een hogere graad:

Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu: Nursena Tanriverdi
Gele gordel of 8e kyu: Samir Temirhan, Dani Plessers