Belangrijke data:

16 maart 2019: Beker van Pelt, kata; aanvang 13u, deelnemers aanwezig tussen 12.00-12.30u

27 april 2019: KCAR/WIKF-stage in Eksel, 14.00-17.30u

25 mei 2019: KCAR-barbecue in “Den Drossaerd” in Pelt

1 juni 2019: KCAR-clubexamen voor kyugraden -12 jaar, op uitnodiging

Beste KCAR'ers,

Het voor KCAR fantastische 2018 lieten we achter ons en 2019 is een feit. Vermits gezelligheid belangrijk is, werd er op 11 januari gestart met een winter-BBQ voor de senioren, trainers en bestuursleden.

Op 13 januari organiseerden we in Eksel de tweede nationale teambuilding ter voorbereiding van het WK WIKF in Crawley. Alweer een dag van harde training onder leiding van de nationale trainers Beysen, Appermans, Gomez, Evens en Heynen.

Het weekend van 19 en 20 januari werd een weekendje Papendrecht. De internationale stage onder leiding van sensei Jon Wicks was een succes, mede dankzij de aanwezigheid van 21 KCAR’ers, waaronder het voltallige KCAR-trainerskorps. Het hoeft geen betoog dat behalve het harde trainen de verbroedering met onze Engelse, Nederlandse, Franse, Noorse en Deense vrienden weer meer dan gezellig was.

Het weekend van 26 en 27 januari werd het eerste competitieweekend van het jaar. Zaterdag 26 januari zaten we in Beerse op het Vlaams kampioenschap WKF. Bij kata behaalden Sidney en Argo de titel en verder behaalden we nog 4 maal brons. Bij kumite behaalden we dit jaar geen titels alhoewel het er wel in zat, maar toch behaalden we nog 5 podia. Op vlak van medailles was dit onze mindere editie in vele jaren, maar de toekomst lacht ons toe. Behalve de jaarlijkse afhakers hadden we dit seizoen te veel certitudes die een nieuwe weg in hun leven insloegen en de nieuwe generatie zal weer het leergeld moeten betalen, zoals al hun illustere voorgangers ook deden.

Zondag 27 januari organiseerden onze vrienden van Tomodachi hun jaarlijkse kumitewedstrijd voor beginners en hier grepen sommigen al meteen hun tweede kans. Het resultaat: 4 titels en 3 overige podiumplaatsen.

In januari mochten we Lotte en Sem Tjoens, Sebe Hendriks en Mara De Palma als nieuwe leden verwelkomen.

Volgende leden behaalden een nieuwe hogere graad:

Wit-gele gordel of kandidaat 8e kyu: Emily Badilla-Renckens, Rune Van Helden, Brent Vandael en Ferre Algera
Gele gordel of 8e kyu: Liesbeth Jaspers, Nursena Tanriverdi en Widad El Ouardi
Geel-oranje gordel of kandidaat 7e kyu: Noor Tayari en Quinten Plessers