Het Belgisch Kampioenschap Wado-Ryu viel dit jaar in de paasvakantie, precies in het weekend dat veel middelbare scholen hun jaarlijkse schoolreizen organiseren. Voor KCAR betekende dat concreet dat Laura Sikorski, Eva Kuipers, Indra Winters, Lars Winters en Sidney Van Herreweghe er niet waren, waardoor KCAR niet alleen veel podiumplaatsen mis zou lopen, maar ook nog eens twee coaches te kort kwam! Toch trok KCAR vol goede moed en met een behoorlijk grote delegatie naar Bilzen. Brecht, Sven en Thierry deden hun uiterste best om zo veel mogelijk kampers te coachen, en het resultaat mocht er zijn: 14 podiumplaatsen bij kata, 11 bij kumite en in totaal 9 titels! Pechvogel van de dag was Huib Fransen, die gediskwalificeerd werd omdat hij een hogere kata deed, wat blijkbaar in zijn categorie niet mocht volgens het reglement. Een les voor iedereen om voortaan altijd vóór de wedstrijd goed het reglement te controleren... Gelukkig werd zijn leed een beetje verzacht door een mooie en welverdiende derde plaats bij kumite. Glen Vanderheyden liet iedereen flink schrikken door na een klap op zijn gezicht bij kumite op de grond te blijven liggen. Het was even zwart voor zijn ogen geworden, maar gelukkig bleek later dat alles in orde was met hem. Brecht Evens zorgde uiteindelijk in de match van de dag voor een waar spektakel, waarin het hard tegen hard ging, de score gelijk opliep tot 10-10 en Brecht uiteindelijk met 12-10, een gezwollen lip en een snee onder zijn oog de winst naar zich toe wist te trekken en na de titel bij kata ook de titel behaalde bij kumite!

KATA

1e plaats: Gies Leynen, Fabian Szeles, Roar Hendriks, Daphne Kuipers en Brecht Evens
2e plaats: Milan Schevenels, Shiloh Pagan, Mats Droogmans, Sven Sikorski en Thierry Starinieri
3e plaats: Argo De Saedeleir, Jolie Fransen, Safa El Ouardi en Sana El Ouardi