Op 15 en 16 september vond in Luxemburg het grote internationale tornooi om de Lion Cup plaats, met meer dan 1000 deelnemers. KCAR trok er met vijf competiteurs naar toe, deels om alvast wat in het wedstrijdritme te komen voor het aankomende WK in Curaçao. Op vrijdag nam Eva Kuipers deel aan het onderdeel kata en wist haar eerste drie tegenstanders met 5-0 te verslaan. Helaas verloor ze de poulefinale en daarna ook de herkansing. Ze eindigde daarmee op een vijfde plaats, absoluut een hele knappe prestatie gezien het hoge niveau. Op zaterdag vonden de kumitewedstrijden plaats, waar Brecht Evens, Sidney Van Herreweghe, Indra Winters en Eva Kuipers goed vochten, maar helaas in de voorrondes werden uitgeschakeld. Voor Daphne Kuipers was het haar eerste deelname aan de Lion Cup en meteen een hele goede: ze wist zich door de voorrondes heen te slaan en de poulefinale te halen. Die verloor ze, maar in de herkansing wist ze weer overtuigend te winnen, wat haar een hele mooie derde plaats opleverde!

Klik hier voor de foto's.