Het competitieseizoen van 2019 is begonnen met twee toernooien in één weekend: het Vlaams Kampioenschap Multistijl op zaterdag en de Tomodachi Cup Kumite voor kyugraden op zondag.

De competiteurs van KCAR gingen goed van start, deden hun kata's goed en vol overtuiging. Het deelnemersveld was echter groot, vooral bij de jongere categorieën. Sommigen vielen uiteindelijk net buiten het podium, anderen wisten toch een podiumplaats te bemachtigen. Argo De Saedeleir en Sidney Van Herreweghe behaalden een titel, en brons was er voor Milan Schevernels, Shiloh Pagan, Jolie Fransen en Daphne Kuipers. Het onderdeel kumite beloofde spannend te worden, want KCAR had maar liefst vier nieuwe jonge deelnemers op dat onderdeel. Ondanks de zenuwen sloegen Jestin Starinieri, Dina Ajouaou, Aleyna Yilmaz en Jula Ruysen zich goed door hun eerste wedstrijd heen. Aleyna en Jula mochten vervolgens tegen elkaar herkansen, waarbij Aleyna na een spannende strijd met 3-2 uiteindelijk beslag legde op de derde plaats! Voor het eerst sinds jaren behaalden KCAR geen titel op het onderdeel kumite, maar Huib Fransen won wel zilver en Jolie, Daphne en Sidney werden derde. Dat bracht het totaal voor KCAR op 11 podiumplaatsen.

De nieuwe kumite-fighters deden op zondag ook mee aan de Tomodachi Cup, en het team werd nog versterkt door nieuweling Keano Weidner. Iedereen was de dag ervoor al goed warm gedraaid en dat was te merken, want er werd zeer goed gevochten en de kampers hadden er duidelijk plezier in. Dina behaalde een mooie derde plaats en Jestin wist een tweede plaats te scoren. De al meer ervaren Jaro Rovers en Fabian Szeles mochten het in de finale van de jongens preminiemen tegen elkaar opnemen en werden respectievelijk tweede en eerste. Ook Huib, Jolie en Daphne waren goed op dreef en wisten al hun wedstrijden met glans te winnen. Daarmee kwam het totaal van KCAR op 7 medailles. Een heel mooi resultaat en een goed begin van het nieuwe seizoen!

Klik hier voor de foto's van het Vlaams Kampioenschap.
Klik hier voor de foto's van de Tomodachi Cup.