Het toernooienseizoen van het nieuwe jaar werd traditiegetrouw geopend met het Vlaams Kampioenschap Karate alle stijlen. Dat vond ditmaal plaats in Leopoldsburg, dus de reistijd was gelukkig maar kort. Het niveau bij kata was echter hoog en vooral bij de jongere categorieën was het deelnemersveld groot. Dat weerhield Jestin Starinieri er niet van om de finale te bereiken en hij eindigde keurig als tweede. Bij de kadetten geraakte Huib Fransen ook in de finale, en ook hij behaalde een tweede plaats. Dina Ajouoaou, Gies Leynen, Fabian Szeles, Jolie Fransen en Daphne Kuipers werden derde. Sidney Van Herreweghe slaagde er bij de junioren in om de eerste titel voor KCAR van die dag in de wacht te slepen. Bij de senioren werd hij derde en stond hij samen met Brecht Evens op het podiumplankje.

Op het onderdeel kumite stond Jestin alweer op het podium, nu voor een derde plaats. Sidney kwam zonder problemen in de finale, maar wist die helaas niet te winnen. Jolie en Daphne lieten een mooi staaltje 'girl power' zien en sleepten allebei de Vlaamse titel in de wacht in hun categorie. Maar de ogen waren vooral gericht op Roar Hendriks, die bij de minimiemen zijn allereerste kumitewedstrijd ooit mocht vechten. Hij wist die nog te winnen ook, en de wedstrijd daarna ook! Zijn derde match verloor hij helaas, maar in de herkansingen zette hij zijn overwinningsreeks weer voort en eindigde hij uiteindelijk als derde, een prachtprestatie!

KATA

1e plaats: Sidney Van Herreweghe (junioren)
2e plaats: Jestin Starinieri en Huib Fransen
3e plaats: Dina Ajouaou, Gies Leynen, Fabian Szeles, Jolie Fransen, Daphne Kuipers, Sidney Van Herreweghe (senioren) en Brecht Evens

KUMITE

1e plaats: Jolie Fransen en Daphne Kuipers
2e plaats: Sidney Van Herreweghe
3e plaats: Jestin Starinieri en Roar Hendriks

Klik hier voor de foto's.